• (...) instalacja, przypominająca kształtem tytułową ptaszarnię, widoczna jest przez rozległą witrynę galerii. Na wpół transparentna powłoka opinająca nieregularny, ażurowy szkielet nie sprawia wrażenia solidnej ściany, jest jednak dość gęsta by wewnątrz konstrukcji panował półcień. Tak jak tradycyjny, japoński pokój, to raczej „kontur”, „wyobrażenie powierzchni” niż osobne pomieszczenie.

     

    Resembling in shape the aviary, which gave the work its title, the installation (...) is visible through the gallery’s expansive window. The semi-transparent film hugging the entire irregular openwork frame does not give the impression of a solid wall, but is, nonetheless, substantial enough for there to be partial shade on the interior of the construction. Just like a traditional Japanese room, there is more of an ‘outline’, or a ‘notion of a space’ than a separate room.


     fragment tekstu Jagny Lewandowskiej Woliera, 2014 / Jagna Lewandowska's a piece of text Woliera (Aviary); 2014

    fotografia / photo: Juliusz Sokołowski, Jędrzej Sokołowski

     

  • "Woliera"/ "Aviary" BWA Zielona Góra, fotografie/photos: Juliusz Sokołowski, Jędrzej Sokołowski

     

     

  • projekt graficzny / graphic design: Kaja Gliwa; tekst / text: Jagna Lewandowska; fotografie / photos: Jędrzej Sokołowski 

    Podziękowania za pomoc w przygotowaniu wystawy dla Olgi Wroniewicz, Tomašza Džiadoňia i Frantiska Demetera/Thanks for help in preparing the exhibition for: Olga Wroniewicz, Thomas Džiadoňia and Frantisek Demeter

     

     

  • fotografie / photos: Jędrzej Sokołowski